Wednesday, March 17, 2010

MAJLIS IHTIFAL DAN WALKATHON ASRAMA DARUL FALAH (ASDAF)

"Amal yg paling dikasihi Allah selepas yg wajib ialah memasukkan kegembiraan kedalam hati seorang muslim" HADITH RIWAYAT AT THABRANI.
Cuti semester baru-baru ni menjadi lebih bermakna jika pekerjaan yang kita buat itu sangat menyeronokkan.Btol kan? 2 hari 1malam di Asrama Darul Falah(Asdaf) dari 13-14hb Mac2010. Seramai 26 ahli dan pimpinan perkim dri UIAM Pj dan Nilai turun padang meraikan penghuni dan tetamu di asdaf dibawah Majlis Ihtifal dan walkathon di sana.

Apa itu ASDAF?
Asdaf ni ialah satu daripada pertubuhan dibawah PERK
IM. Ia menepatkan seramai -+ 50org pelajar dari pelbagai peringkat umur-7-17 tahun, yang telah dipilih dari kampung2 pedalaman, anak-anak yatim dan orang asli. Kebanyakan mereka adalah dari Pahang, Perak dan selebihnya dari negeri-negeri lain-semenanjung Malaysia. Selain NGO yang tertera diatas tu, banyak lagi jabatan, kementerian yang support asdaf ni. Mereka banyak support pelajaran, permakanan dan penginapan mereka-pelajar-pelajar asdaf.Kembali kpd majlis ihtifal dan walkhaton td. Majlis ni bermula/berlangsung pada sebelah malam 13hb sehingga 14hb.

mlm 13hb:

- Ucapan Pengerusi Asdaf
- Nasyid- Hafazan
- Drama
- Tilawah Al- Quran
- Anugerah kecemerlangan Pelajar

siang 14hb:
- Larian

- Sukaneka
- Ucapan penutup
- Penyampaian hadiah dan cabutan bertuah.

- Bersurai
Ucapan oleh Ketua Pengarah Asdaf
akak uia bersama adik-adik asdafsukaneka
sukaneka(lambung sayang)
Kami committee dari uia ditugaskan utk bantu2 meringankan bebanan tugasan sukarelawan disana. Skop tugasan kami lebih tertumpu pada sukan pada siang hari 14hb tu. Dengan cuaca yg panas2 berair, alhamdulillah kami dapat kawal sepenunya program bermula larian(walkhaton) pada jam 7.30 pagi hingga aktiviti sukaneka di ptg hari.

Bekerja dgn sahabat2 yg peramah ni mmg seronok, bnyk bende yg lucu dan yg perlu dipelajari. Usrah pun sempat dbuat time2 nak balik, mgnai "couple!"-pedas. Diakhir program, dilksankn majlis penyampaian hadiah dan cabutan brtuah. Suka tngok adik-adik yg happy bila dapat hadiah. Cabutan brtuah pulak, hadiah grand tv pensonic dimiliki Nurain- s/u perkim uiapj skrg. Committee2 lain juga bertuah membawa pulang hamper dan hadiah2 lain. Sangat seronok.

Hadiah dan barangan program banyak disponser oleh agensi2 luar dan persendirian.Terima kasih dan Alhadulillah.

Next program, ke Perkampungan Orang Asli d Perangkap-bleh naik bot.

No comments: