Monday, April 19, 2010

Kembara Qaseh KLCC (KQK)



"Sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara, kerana itu damaikanlah antara 2 saudaramu (yg berselisih) dan bertawakallah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat."
Al-Hujurat;10


*ampun dipinta atas ketidaksengajaan kesilapan informasi tentang program nie*




Pada 17hb April baru-baru ini, sisters PERKIM Club membuat suatu kelainan berusrah di KLCC. Program Kembara Qaseh KLCC ini brtujuan untuk merapatkan hubungan sisters perkim dan memperoleh ilmu.Malangnya,ramai sisters tak dapat mengikuti program nie ats sebab ada hal yang tak dapat dielakkan.

'manusia merancang,Allah juga merancang..namun sesungguhnya perancangan Allah itu jauh lebih hebat'

Begitulah perancangan kami pada awalnya di Taman Tasik Titiwangsa,tapi akhirnya ke KLCC.Namun begitu,setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya.Kami bertolak pada pkul 10.30 pagi dr UIA mngnakn kndraan awam.Semua sisters begitu teruja dengan program nie.

Sesampainya kami di KLCC,seperti yang dijanjikan kami disambut oleh 2 orang akak:kak Aini dan Kak Ada,yang akan mengetuai dan membimbing usrah kami.*k.Aini n K.Ada- guru sek.agama*.Antara aktivit yang sempat dilakukan:
-sesi taarufdan suai kenal
-pengisian rohani (man ana??)
-game beg beracun
-makan-makan

*sisters berusrah*
Diharapkan usrah dan program ini dapat diadakan lagi yang sememangnya banyak manfaatnya dr segi duniawi dan ukhrawi.Insha Allah.
p/s-next time, buat kat tempat lain pulak..=D
"Dan orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan, mereka pasti akan kami masukkan ke dalam golongan orang yang saleh."Al-Ankabut;9

1 comment:

Anonymous said...

x ajak pun...sgt terkilan