Sunday, July 21, 2013

This is GCI 13

Grand Charity Iftar 2013.


فأما اليتيم فلا تقهر ، وأما السا ئـل فلا تنهر 
“Maka terhadap anak yatim maka janganlah engkau berlaku sewenang-wenang. Dan terhadap   pengemis janganlah menghardik”.{QS.  Ad-Dhuha : 9 – 10 )



Assalamualaikum.
            Alhamdulillah, Perkim Awesome berjaya lagi.Kali ini kami menganjurkan majlis berbuka puasa bersama anak yatim ataupun glamour dipanggil GCI(Grand Charity Iftar).Program ini juga adalah kerjasama dengan SDD(Student Development Department).Selain anak yatim, turut diraikan adalah para pemimpin kelab yang berkaliber di UIA.Anak-ank yatim yang diraikan adalah dari Pusat Kebajikan Ehsan As-Syakur(PEKEAS).

senyum!!!




            Majlis dimulakan denngan talk yang telah disampaikan oleh Br. Syarief berkenaan dengan Ramadhan.Seterusnya kehadiran VIP ke Dewan.Antara nama besar yang hadir dalam majlis ini adalah Dekan CFSIIUM, Prof Torla Hj. Hassan, YDP YADIM, Dr. AsyrafWajdi Bin Dusuki
 .serta beberapa tetamu yang lain.

Brother




Sisters

           Juadah utama majlis berbuka puasa pada hari itu semestinya kurma, selain hidangan nasi tomato  berserta air sirap penghilang dahaga.Kelihatan anak-anak yatim gembira, begitu juga abang2 dan kakak2 tertawa melayan kerenah mereka.Ucapan ulung pada malam itu dsampaikan oleh Dr. Asyraf Wajdi yang juga merupakan graduan UIA dalam bidang ekonomi.Beliau yang baru dilantik sebgai YDP YADIM menceritakan tentang penglibatannya dalam kelab dan persatuan suatu masa dahulu.


Dr. Asyraf Wajdi Dusuki


Solat Isyak berjemaah
\


Comel tak saya?

            Selepas itu, majlis penyerahan tabung sumbangan diadakan.Kutipan yang dimulakan selama 2 hari dari para pelajar amat memberangsakan  Usai majlis, para peserta bersama-sama mendirikan solat Isyak serta Tarawih berjemaah.Majlis malam itu dilengkapkan lagi dengan makan2 lepas tarawih(moreh).Juadah yang disediakan adalah kuih2 tradisional melayu seperti karipap donut dan sebagainya.
            Diharapkan, dalam kita menyambut Ramadhan, jangan dilupakan mereka yang kurang bernasib baik.

Bulan Ramadhan panas terik,
Masa ni nak kawal pancaindera,
Terus beramal sehabis baik,
Moga diterima amalan kita..

               

Saf Committee yang berwibawa


=)
               







2 comments:

Unknown said...

Mabrouk alaikum adik2 :D nak banyak gambar lagi..hihi

Anonymous said...

caya la adik2. teruskan berusaha ya.