Friday, October 29, 2010

IFTAR JAMI'E SEM 2 | 2010















'Innamal a'malu binniat,wa innama li kullimri in manawa'..Selamat memulakan semester baru kepada ahli-ahli PERKIM! Sentiasalah kita tajdid niat dan semoga sem mencabar ini dapat dihadapi dengan penuh keberkatan dan nasrullah.Insha Allah..biiznillah..ameen..

Oleh itu,sehubungan dengan pembukaan semester baru, PERKIM telah mengadakan Iftar Jamie pada 28 Oktober 2010 untuk mengeratkan lagi hubungan sillaturrahim dan tautan hati sesama ahli .MelaIui iftar Jami'e ini, ahli-ahli dapat bersua-muka dan bertanya khabar setelah bercuti semester hampir sebulan.















Alhamdulillah,iftar yang diadakan di SMAWP3 berjalan lancar.Tepat jam 6.30 petang,ahli-ahli PERKIM berkumpul dan seterusnya solat berjemaah maghrib dan iftar bersama-sama.

Sementara menunggu waktu Isyak,program iftar ini diserikan dengan penyampaian kata-kata aluan oleh Saudara Mohd Asyraf Bin Ahmad Lukman, Presiden Kelab PERIM dan Saudara Anuar pula menyampaikan tazkirah ringkas mengenai 'Islamkah kita? ataupun atas dasar keturunan sahaja'.
Selepas itu,ahli-ahli bersurai selepas menunaikan solat isyak berjemaah.

'Maka berkat rahmat Allah engkau (Muhammad) berlaku lemah lembut terhadap mereka.Sekirannya engkau bersikap keras dan berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekitarmu. Kerana itu maafkanlah mereka dan mohonkanlah ampunan untuk mereka, dan bermusyawarahlah dengan mereka dalam urusan itu.Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad,maka bertawakallah kepada Allah. Sungguh, Allah mencintai orang yang bertawakal.'
(Surah Ali' Imran:159)

























No comments: